Mať za partnera spoľahlivú spoločnosť sa vyplatí najmä v situácii, kedy nejde všetko podľa plánu. Nemusíme zachádzať do extrémnej situácie – neželanej dopravnej nehody, pri ktorej Vám poisťovňa bude krátiť poistné, ale môžeme začať aj bežnou cestnou kontrolou polície, odkiaľ už nebudete môcť pokračovať ďalej.
Vzhľadom k tomu, že akákoľvek preprava osôb do 9 miest za odplatu je podľa slovenských zákonov taxislužbou, tak v prípade neželanej nehody bude poisťovňa poistné plnenie voči všetkým zúčastnením krátiť. Navyše si môže uplatniť postih voči poistníkovi pre nesprávny účel použitia vozidla.
Dôvodom prečo si prepravné spoločnosti nezapisujú do svojich koncesií svoje vozidlá je najmä cena poistného. To býva pre účel taxi spravidla navýšené o 50-100% oproti bežnému poisteniu.
Nie tak dávno prebehla na viedenskom letisku kontrola polície spolu s „zoll“ zameraná predovšetkým na slovenských taxikárov a šoférov. Časť z nich sa stihla vzájomne informovať a z letiska vyšli iným výjazdom, avšak iných táto kontrola neminula. Okrem vysokých pokút ostali po tejto kontrole aj zadržané vozidlá.
Dôvodom týchto kontrol je hlavne to, že slovenský subjekt môže v prípade cezhraničnej prepravy klienta iba odviezť – nemôže ho vyzdvihnúť na územi Rakúska, ale iba Slovenska. Vyzdvihnúť klienta na území Rakúska môže iba rakúsky subjekt s koncesiou, alebo aj slovenský s povolením z rakúskeho federálneho ministerstva dopravy.
Jedny z dokladov, ktoré musí mať vodič taxislužby pri sebe, sú aj doklad o zdravotnej spôsobilosti, ako aj doklad o psychickej spôsobilosti. V prípade, že ho pri sebe nemá, vodičský preukaz je neplatný a policajt je ho oprávnený zadržať a ďalšiu jazdu zakázať, o čom ho aj poučí, že mu bude vrátený po preukázaní spôsobilosti.
Vozidlo taxislužby musí byť tiež v lehote do jedného roka po jeho prvom prihlásení a potom periodicky v jednoročných lehotách podrobené technickej kontrole, to isté platí aj o emisnej kontrole. V prípade nevykonania takejto kontroly v stanovenej lehote je policajt oprávnený zadržať osvedčenie o evidencii a/alebo tabuľky s evidenčným číslom.
Overiť si svojho budúceho partnera osobnej dopravy môžete bezplatne na portály jiscd . Po zadaní obchodného mena, alebo identifikačného čísla spoločnosti sa Vám zobrazí číslo, platnosť koncesia a počet vozidiel, ktorými spoločnosť prevádzkuje taxislužbu. Okrem koncesie si môžete overiť aj vodiča, alebo vozidlo taxislužby.
Hlavným dôvodom je samozrejme úspora nákladov. Iba na poistení vznika na jednom vozidle ročná úspora približne 1 500€. Táto suma platí pre model E class, pri minivane V class, či limuzíne S class môže byť táto suma od 3 000€ až do 10 000€ , ak má spoločnosť takýchto vozidiel viac, tak sa to už celkom oplatí. Takáto spoločnosť dokáže ďalej ušetriť aj na emisnej a technickej kontrole a rôznych iných poplatkov, ktoré už ale nedosahujú výšku, ako je to v prípade poistenia.
Spoliehajú sa najmä na to, že pokiaľ vozidlá nie sú označené, ako vozidlá taxislužby, tak ich nikto neskontroluje. Avšak nelegálna taxislužba v spojitosti s vyššie uvedeným, môže mať ďaleko horšie následky, ako len zadržanie tabuliek EČV, či vodičského preukazu.
Kliknite a pozrite sa, ako sa staráme o životné prostredie